تا 11 فروردین فرصت داری که با قطعی کردن ثبت نام ، بتونی با شهریه سال 1402 در کلاسهای سال 1403 شرکت کنی .
سرویس دوره ای ماشین لباس شویی

مراحل سرویس ماشین لباسشویی

اگر شما از ماشین لباسشویی استفاده میکنید باید بدانید که سرویس ماشین لباسشویی به عمر دستگاه کمک می کند. اینکار موجب می شود که دستگاه به تعمیر کمتری نیاز داشته باشد.

اینکه شما بخواهید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود هزینه زیادی را پرداخت کنید بدون شک فشار اقتصادی زیادی روی زندگی تان می آورد. بر همین اساس باید همیشه از آن مراقبت های لازم را داشته باشید.

در این صورت می توانید تا سال های سال از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما باید به برند ماشین لباسشویی خود زمان سرویس توجه نمایید.

افرادی که سرویس ماشین لباسشویی را انجام می دهند در این زمینه تخصص دارند و آموزش های لازم را دریافت کرده اند. شما تنها باید به این تعمیرکاران مراجعه کنید و سرویس ماشین لباسشویی خود را به آنها بسپارید. اما درصورتیکه می‌خواهید تعمیرات لباسشویی را یاد بگیرید باید از دوره آموزش تعمیرات لباسشویی استفاده کنید.

همچنین برای آشنایی با درآمد و بازار کار این رشته پولساز مقاله درآمد تعمیرات لوازم خانگی را بخوانید.

قطعاتی که برای تعمیر و سرویس مورد استفاده قرار می گیرد باید فابریک باشد. نکات بسیار زیادی در این مورد وجود دارد و شما باید به خوبی به آنها دقت داشته باشید. برخی از این نکات که شما با آنها آشنایی ندارید را در ادامه بیان می کنم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

 

سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

سرویس ماشین لباسشویی و نکات مهم در این مورد :

طول عمر هر یک از انواع ماشین لباسشویی هایی که شما خریداری می کنید 12 سال است. اما شما با رعایت کردن برخی از نکات می توانید تا سال های سال از آن استفاده کنید. در برخی از موارد به بالاتر از 20 سال هم می رسد.

در واقع باید بدانید زمانی که سرویس کاران جهت سرویس دوره ای برای سرویس کردن ماشین لباسشویی شما مراجعه می کنند برخی از نکات مهم را به شما ارائه می دهند.

شما باید به خوبی این نکات را در نظر داشته باشید که اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از این نکات بسیار می باشد و شما باید زمان سرویس ماشین لباسشویی با آنها آشنایی داشته باشید. آنها عبارت می باشد از:

 

1. ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیتی که دارد با لباس پر نکنید.

شما باید بدانید که هر یک از ماشین های لباسشویی ظرفیت های متنوعی دارند. برخی از آنها ظرفیت های زیادی دارند و برخی از آنها در ظرفیت های پایین تری هستند.

شما برای اینکه بدانید به موتور ماشین لباسشویی خود فشار وارد نمی کنید باید به خوبی ظرفیت روی ماشین لباسشویی را بخوانید. از نکات بسیار مهمی که در مورد سرویس ماشین لباسشویی اهمیت دارد همین مورد است.

هر یک از سرویس کاران این نکته را به شما اعلام می کنند. شما هرگز نباید بیش از اندازه ظرفیت ماشین لباسشویی درون آن لباس بریزید. در این صورت به آن ضربه اساس وارد می کنید.

بسیاری از افراد که ماشین لباسشویی شان زود خراب می شود به همین دلیل است که به ظرفیت آن توجه نشان نمی دهند.

توجه به ظرفیت لباشویی در سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

2. ماشین لباسشویی را با آب داغ به خوبی شستشو دهید.

از دیگر نکاتی که در مورد سرویس ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید. این است که هر چند وقت یکبار آن را با آب داغ به خوبی شستشو دهید.

شما می توانید هر یک ماه یکبار آب داغ با مواد شوینده را درون ماشین بریزید و بگذارید کار کند. در واقع بهتر است سیستم شستشوی ماشین را روی این مورد تنظیم کنید. این شستشو موجب می گردد که داخل ماشین به خوبی تمیز شود و رسوب نگیرد.

دقت داشته باشید که شما با این حرکت می توانید به خوبی ماشین را تمیز کنید و از رشد رسوب درون ماشین هم جلوگیری نمایید. یکی از دیگر نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که شما با این روش از رشد قارچ و باکتری ها درون ماشین جلوگیری می کنید. همین مورد موجب می شود همیشه لباس های شما تمیز باشند و دچار بیماری قارچی نشوید.

3. محفظه کشویی مواد شوینده را همیشه تمیز کنید.

از دیگر نکات بسیار مهمی که زمان سرویس ماشین لباسشویی به شما اعلام می شود این است که همیشه محفظه کشویی درون ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

ساگر مواد شوینده مدت زمان زیادی درون سینی آن بمانند رسوبات زیاد و مواد سخت درون آن به وجود می آورند. همین امر موجب می شود که لوله ها مسدود شوند و مواد سختی درون ماشین لباسشویی به وجود آید.

بنابراین شما باید بدانید همیشه بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی بهتر است محفظه را به خوبی شستشو دهید. نگهداری و شستشوی از این محفظه اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

نظافت محفظه پودر لباسشویی برای سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

4. فیلترهای آب ماشین لباسشویی را به خوبی تمیز کنید.

شما زمانی که فیلترهای آب درون ماشین لباسشویی را در دوره هایس متنوع تمیز کنید عمر آن را بدون شک افزایش می دهید. خاک و آلودگی های بسیار زیادی وجود دارد که امکان دارد وارد ماشین لباسشویی و فیلترهای آن شود.

شما اگر این فیلترها را به خوبی تمیز کنید از آلودگی آنها جلوگیری می نمایید. اینکه فیلترهای درون ماشین لباسشویی کجا هستند به مدل ماشین لباسشویی تان بستگی دارد.

برخی از آنها بیرون ماشین هستند و در قسمت پشت قرار گرفته اند. برخی از آنها هم در قسمت جلویی قرار گرفته اند. شما باید برای اینکه در مورد جای دقیق آنها اطلاع داشته باشید بهتر است با تعمیرکاران و سرویس کارانی که به صورت دوره ای مراجعه می کنند صحبت کنید.

سرویس کاران زمانی که برای نصب ماشین لباسشویی شما مراجعه می کنند جای آن را به خوبی به شما نشان می دهند تا آن را همیشه تمیز نگه دارید.

 

5. ماشین لباسشویی را داخل حمام و یا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار ندهید.

زمانی که رطوبت به بدنه دستگاه ماشین لباسشویی شما برسد سیستم برقی  آن دچار مشکل می شود. به همین دلیل به خوبی باید دقت داشته باشید که به آن رطوبت نرسد.

یکی از مهمترین نکاتی که زمان سرویس ماشین لباسشویی به شما اعلام می شود این است که از اتصال برقی این دستگاه جلوگیری کنید. هر یک از انواع مواردی که مربوط به موجب می شود سیستم برقی دستگاه شما با ایراد مواجه شود را باید را شناسایی کنید و از آن جلوگیری نمایید.

شما باید ماشین لباسشویی تان را به دور از مکانی که خیس است نصب کنید. شما باید دقت داشته باشید که ماشین لباسشویی تان را تنها به یک پریز وصل کنید. از اینکه روی آن بریزید به طور جدی خودداری نمایید و تنها با یک پارچه ماشین خود را تمیز کنید.

 

محل لباسشویی در سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

 

6. از برنامه هایی که حرارت بالا دارد برای آبکشی زیاد استفاده نکنید.

یکی از دیگر نکاتی که در مورد سرویس ماشین لباسشویی اهمیت بسیار زیادی دارد این است که زیاد از برنامه های آبکشی حرارت بالا استفاده نکنید.

اگر شما حرارت آب ماشین را روی اعداد بالا ببرید بدون شک انرژی زیادی را مصرف می کنید و نباید این اقدام را انجام دهید. اگر شما نگران قبض آب خود هستید و نمی خواهید هزینه زیادی را برای تعمیر ماشین لباسشویی تان پرداخت کنید.

نباید از آب داغ استفاده زیادی کنید. درجه حرارت آب را باید پایین بیاورید و تنها در برخی از مواقعی که ضروری است از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که برنامه های بسیار زیادی روی ماشین لباسشویی وجود دارد و هر یک از این برنامه ها تنها در برخی از شرایط باید مورد استفاده قرار بگیرد.

 

7. دستگاه را به درستی تنظیم کنید.

تنظیمات خاصی برای هر یک از ماشین لباسشویی ها وجود دارد و شما باید زمان خریداری هر یک از آنها با تنظیماتی که دارند آشنایی داشته باشید. شما باید هر یک از لباس های خود را زمانی که درون ماشین می اندازید به خوبی مورد بررسی قرار دهید. تا جنس آنها را بر اساس برنامه شستشو تنظیم کنید.

پارچه و میزان کثیفی آن از جمله مهمترین نکاتی است که باید زمان تنظیمات برنامه به آن دقت داشته باشید همین مورد است. اگر این تنظیمات را به درستی انتخاب نکنید امکان دارد که دستگاه دچار تکان های شدید شود و یا به دستگاه آسیب وارد شود.

شما باید به خوبی با برنامه های آموزشی ماشین لباسشویی خود آشنایی داشته باشید تا آنها را بر اساس نوع لباس های خود تنظیم کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

تنظیم لباسشویی برای سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

 

8. جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را فراموش نکنید.

رسوبات و آن دسته از باکتری هایی که درون ماشین لباسشویی به وجود می آید در واقع آن دسته از مهمان های ناخوانده می باشند که در هر یک از انواع ماشین های لباسشویی وجود دارند.

شما باید بدانید بعد از مدتی که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید رسوبات زیادی درون آن به وجود می آید. در این صورت کیفیت کار ماشین لباسشویی پایین می آید و عمر آن هم کوتاه تر می شود.

شما باید به خوبی این مورد را زمانی که سرویس ماشین لباسشویی انجام می شود در نظر داشته باشید. شما می توانید برای جرم گیری ماشین لباسشویی خود از تعمیرکارانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت های لازم را دریافت کنید.

آنها به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند و بر اساس نوع برند ماشین لباسشویی که دارید جرم گیری را انجام دهند.

9. سرویس ماشین لباسشویی هر شش ماه یک بار

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که سرویس ماشین لباسشویی تنها در صورتی که ماشین با مشکل مواجه شود باید انجام گردد. اما شما باید بدانید شما بهتر است برای اینکه عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید هر شش ماه یکبار از سرویس کاران برای بازدید درخواست داشته باشید تا بازدید را انجام دهند.

شما تنها باید از تعمیرکارانی که در این زمینه تخصص دارند درخواست کنید برای سرویس دوره ای مراجعه کنند. شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید تا بتوانید سال های سال از آن استفاده کنید.

شما می توانید ماشین لباسشویی خود را به این سرویس کاران بسپارید تا هر ایرادی که دارد را به شما بیان کنند و آن را رفع کنند. شما می توانید از طریق نمایندگی اقدام کنید تا بهترین متخصصان را به شما معرفی کنند.

 

سرویس ماشین لباسشویی هر شش ماه یکبار

سرویس لباسشویی

 

خدمات سرویس ماشین لباسشویی

خدماتی که در سرویس ماشین لباسشویی وجود دارد متنوع می باشد و هر یک از این خدمات ویژگی های مختلفی دارند. شما می توانید هر یک از انواع این خدمات را به صورت دوره ای مورد استفاده قرار دهید و از تعمیرکاران در مورد آن مشورت های لازم را دریافت کنید.

این خدمات را شما می توانید مورد استفاده قرار دهید که برای استفاده کردن آنها باید به ویژگی های ماشین لباسشویی خود دقت داشته باشید. هر یک از خدمات برای ماشین لباسشویی ها نسبت به مشکلی که دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خدمات سرویس ماشین لباسشویی

سرویس لباسشویی

 

برخی از این خدات که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از:

  1. تعویض کردن فیلتر ماشین لباسشویی و جرم گیری آن.
  2. سرویس کردن شیر الکتریکی که درون ماشین لباسشویی وجود دارد.
  3. سرویس تایمر که درون ماشین لباسشویی وجود دارد اگر نیاز به تعمیر داشته باشد را سرویس می کند.
  4. سرویس کردن سرویس درب لاستیکی که دور ماشین لباسشویی وجود دارد.
  5. سرویس کردن بلبرینگ و کاسه نمد که درون ماشین لباسشویی قرار داده شده است.
  6. موتور ماشین لباسشویی در صورتی که شما از آن به خوبی استفاده نکنید امکان دارد نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد. تعمیرکار زمان سرویس لباسشویی به خوبی موتور را مورد بررسی قرار می دهد تا هر ایرادی دارد رفع نماید.
  7. سرویس کردن پمپ تخلیه ای که درون ماشین لباسشویی وجود دارد از دیگر خدمات و سرویس دهی می باشد.
  8. سرویس هیدروستات که درون ماشین لباسشویی وجود دارد از دیگر خدماتی می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید.
  9. سرویس کردن کمک ماشین لباسشویی از دیگر خدمات می باشد که شما می توانید از آن استفاده نمایید.
  10. سرویس کردن دیگ ماشین لباسشویی از دیگر خدمات سرویس کاران است.

 

آموزشگاه برق الکترونیک دوره های آموزشی متعددی را برگزار میکند. از بین تمام آنها میتوان به دوره های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد ، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات مایکروویو و آموزش تعمیرات تلویزیون اشاره کرد. برای مشاهده تمام دوره ها می توانید از صفحه اصلی سایت آموزشگاه برق الکترونیک دیدن فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *