با شماره  09053854159 می توانید در واتساپ، تلگرام ، روبیکا و ایتا با ما در ارتباط باشید.
آموزش شارژ گاز یخچال

آموزش شارژ گاز یخچال (لوازم مورد نیاز)

در این بخش آموزش شارژ گاز یخچال را تقدیم شما می کنیم. در این آموزش همچنین لوازم مورد نیاز شارژ گاز یخچال را معرفی می کنیم. شارژ گاز یخچال، مهم ترین آموزش تعمیرات یخچال است. چرا که وقتی یخچال شما خنک نمی کند و یا در فریزر فرایند انجماد اتفاق نمی افتد اولین مشکلی که فکر شما را به خودش مشغول کند گاز یخچال است.

گاز یخچال چیست؟

گاز یخچال مهمترین بخش آن است که به سرما تبدیل شده و باعث یخچال را خنک می کند. ولی ممکن است به دلیل مشکلاتی که در سیستم کنترل گاز یخچال به وجود می آید خنک سازی یخچال به درستی صورت نگیرد.

نشتی گاز و خراب شدن کمپرسور یخچال و کندانسور یخچال و یا مشکل در سیستم دیفرانسیل یخچال و… از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است باعث عدم کارکرد درست گاز یخچال شوند.

به همین جهت آموزش شارژ گاز یخچال کار حساس و مهمی است. بهتر است این کار توسط متخصص آن یعنی تکنسینی با تجربه که در این زمینه (تعمیرات یخچال) آموزش دیده است صورت بگیرد تا هزینه اضافی و خطری متوجه شما نشود.

لوازم مورد نیاز برای شارژ گاز یخچال

  • گاز: طبق آموزش ها شما باید گاز مناسب یخچال را انتخاب کنید.
  • شلنگ مناسب گاز : پس از آموزش و انتخاب گاز، شلنگ مناسب این کار که مجهز به فشارسنج است نیز باید همراه داشته باشید.

آموزش شارژ گاز یخچال

آموزش لوازم مورد نیاز برای شارژ گاز یخچال

 

از کدام گاز در شارژ گاز یخچال استفاده می شود؟

آموزش انتخاب گاز مناسب شارژ یخچال برای صرفه جویی در هزینه و ایمنی کار مهم است. در زمان های گذشته برای شارژ یخچال ها از گاز فریون12 و آمونیاک استفاده می کردند ولی مشکلاتی وجود داشت که می توان به هزینه بالای گاز آمونیاک و فریون12 اشاره کرد که موجبات نارضایتی مشتریان را فراهم می کرد. یکی دیگر از مشکلات گاز آمونیاک، اشتعال زا بودن آن بود که ممکن بود یخچال یا جرقه ای آتش بگیرد و حتی به تعمیرکاران آموزش دیده آسیب برساند. به دلیل وجود این مشکلات برای شارژ گاز یخچال امروزه از گازهای R134a و R600a استفاده میگردد.

گاز یخچال R134a چیست؟

آموزش شارژ گاز یخچال

 

آموزش شارژ گاز یخچال R134a

در این بخش از آموزش به توضیح گاز R134a می پردازیم. گاز یخچال R134a یکی از پراستفاده ترین گازها برای شارژ گاز یخچال های معمولی، ساید بای سایدها و … می باشد. دلیل استفاده زیاد از این گاز، قیمت بسیار مناسب، دوام و قدرت و همچنین کم خطر بودن بدیل نداشتن قابلیت اشتعال می باشد. این گاز از مهم ترین ترکیبات دسته هالو آلکانها میباشد که فرمول شیمیایی آن CH2FCF3 می باشد. خاصیت ترمودینامیکی این گاز به گاز R12  بسیار شباهت دارد. گاز R12 از سال 1996 به بعد نه تنها به خاطر ایراداتی که در قبل گفتیم، بلکه به دلیل تخریب محیط زیست، گرم کردن زمین و تخریب لایه ازون دیگر تولید نشد و بجای آن از گاز R134a برای کاربردهای مختلف استفاده شد.

 

آموزشگاه برق الکترونیک دوره های آموزشی متعددی را برگزار میکند. از بین تمام آنها میتوان به دوره های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات مایکروویو و آموزش تعمیرات تلویزیون اشاره کرد. برای مشاهده تمام دوره ها می توانید از صفحه اصلی سایت آموزشگاه برق و الکترونیک دیدن فرمایید.

 

آموزش به عیب یابی شارژ گاز یخچال

در این  بخش از آموزش به عیب یابی شارژ گاز یخچال و تعمیر و حل مشکل آن می پردازیم.

چرا گاز یخچال نشت میکند؟ گاز یخچال ممکن است به دلیل پوسیده شدن لوله های آلومینیومی یا مسی، لوله آهنی و یا اتصالات موجود بین لوله ها، مسیر جوشکاری داخل موتور و همچنین کمپرسور یخچال و … نشت کند. برای حل این مشکل ابتدا باید داخل لوله ای موجود جریان فشار بسیاری ایجاد کرد. پس از آن باید لوله ها بررسی شوند. ممکن است علت خرابی آن ساییده شدن لوله ها به هم یا به بدنه باشد.

چرا گاز یخچال خالی میشود؟ گاهی یافتن دلیل خالی شدن کامل گاز یخچال برای افراد آموزش دیده نیز سخت است. ممکن است به دلیل مشکلاتی در یخچال اعم از وجود نشتی در کندانسور یا اواپراتور، وجود نشتی در اتاق یخی یا تریزیون، خرابی موتور و همچنین کمپرسور یخچال و … این مشکل پیش بیاید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۱.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *